Work and Travel Maine

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Öncelikle şu an work and travel programında olan arkadaşlara tatil tadında bir yaz, hayırlı iş ve eğlenceli seyahatler diliyorum:) Work and Travel 2015 programa katılmayı düşünenlere ise çok sabırlı ve araştırmacı olmalarını öneriyorum.
Programa dahil olmak Work and Travel Şirketleri canavar gibi öğrenci kovaladığı için kolay. Ama bitmek bilmeyen prosedürlere, mülakatlara, iş araştırma süreçlerine katlanmak zor. Bu süreçte kesinlikle yalnızca şirketinizin araştırma yapmasını beklemeyin, kendinizde dört koldan araştırın. Gideceğiniz eyaleti, kazanacağınız parayı, yapacağınız işi, çok ama çok gerçekçi olarak araştırın. Gerçekçi olun diyorum çünkü bu program önce hayallerde başlıyor.

Work and Travel Maine

Danışmanım ”Hayallerinin hepsini birden gerçekleştiremezsin: ya seyahatin eksik kalır, ya çok dil geliştiremezsin, ya da alışveriş yapamazsın illa birinden biri eksik kalır.” demişti; ki bence çok doğru söylemiş hepsini bir arada yapmak çok zor.

Ben şu an Amerika’nın en kuzeydoğusunda Kanada sınırında Maine eyaletindeyim. Bir otelde housekeeperlık yapıyorum ev arkadaşımla beraber geldim. İşimizden son derece memnunuz, işverenimiz sözleşmenin bütün maddelerini yerine getiriyor. İki tane bulgar kızla kalıyoruz bu sayede dil de geliştirebiliyoruz. Ama gel gelelim kaldığımız yer çok sıkıcı, her yer emekli insan dolu, ikinci iş imkanı yok denecek kadar zor, gezecek bir yer yok ve asıl önemli olan eğer 21 yaşını doldurmadıysanız sizin için gerçekten o renkli çılgın gece hayatından eser yok. Bir mekana girmek büyük mesele.
İşin eğlence kısmını es geçiyor ve elbet New York’a gittiğimizde bi yerden dibine vururuz diye düşünüyorum:)

Şimdi biraz da buraya geliş yolculuğumdan bahsetmek istiyorum. Work and Travel uçak biletlerini aktarmalı aldık. Amsterdam aktarmalı başladı yolculuğumuz Amsterdam’dan aktarma yapıp Portland havaalanına inecektik ve oradan da işverenimiz bizi karşılayacaktı. Yolculuk esnasında uçakta bizimle aynı yere gelen 2 arkadaşla daha tanıştık yol haritasını takip ederken uçağın bizim inmemiz gereken yerden çok daha, hatta en batıya doğru yol aldığını gördük:) Tabi haliyle bir panik hakim oldu bizde, sorduk soruşturduk nereye gidiyoruz diye. Biz nereden bilelim? Meğer Amerika’da iki tane Portland varmış ve uçak biletlerimiz yanlış Portland’a kesilmiş doğudaki Portland’da inmemiz gerekirken biz en batıda bulduk kendimizi. Sağolsun uçaktaki hostesler çok yardımcı oldu bize hatta biri evini açmayı bile teklif etti. İnince hemen şirketimize ulaştık. Bize beklememiz gerektiğini ve en yakın saate yeni uçak biletimizin alınacağını söylediler. 4 kız başladık beklemeye bu sırada havaalanında hem sefil hem eğlenceli saatler geçirdik bütün yolluklar çıktı ortaya karın doyurmalar, uçaktan yürüttüğümüz battaniyelerle banklarda uyumalar falan derken biz temizinden bi 9 saat bekledik oralarda:) Sonra Chicago’ya uçtuk, oradan da aktarmayla Boston’a ve son bir otobüs yolculuğuyla nihayet doğru Portland’a gelmiş bulunduk. Bir kaç saat kadar da işverenlerimizin gelmesini bekledik derken halimiz perişan:) Hesaplarımıza göretoplam 25 saat havadaydık:) Şimdi düşünüyoruz da Chicago’da ki bekleyiş sürecimizi çok daha iyi değerlendirebilir oranın altını üstüne getirebilirmişiz, siz siz olun yanlış havaalanına falan inerseniz paniği bırakıp bulunduğunuz eyaletin tadını çıkarın. Şimdi bizim oralara geri dönme ihtimalimiz çok düşük.
Maine’e gelip işimize başladığımızda Work and Travel bizim için herşey normal seyrindeyken; diğer iki arkadaşımızın bir takım sorunları vardı. Kızlar sözleşmedeki iş saatlerini dolduramıyor ve doğal olarak kazanmaları gereken parayı kazanamıyorlardı. Bu hala böyle devam ediyor bir türlü çözümlenemedi. Ne burada ki iş saatleri düzeliyor ne de Work and Travel sponsoru firma tarafından yeni bir iş bulunabiliyor, haftalardır oyalanıyorlar. Onlar için sancılı olan bu sürecin daha ne kadar süreceğini bilememek gerçekten can sıkıcı. Tüm bunların dışında birlikte çok güzel zaman geçiriyoruz sahil kasabası olması büyük avantaj. Diğer şehirlere küçük geziler düzenliyoruz, mekanlara giremesek de kendi home partilerimizi kendimiz yapıyoruz:)

Amerika herşeyiyle büyük tecrübe buraya kadar atlattığımız zorluklar bile büyük deneyim bizim için. Zaten İngilizcemizi havaalanlarında geliştirmeye başladık biz:) Work and Travel’ı kesinlikle herkese tavsiye ederim tabii sabırlı ve araştırmacı olmak şartıyla sakın körükörüne çıkmayın yola.

Merve Akın

Diğer WAT katılımcı yorumlarını da okuyun.