Cansu’nun Work and Travel İzlenimleri

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Cansu’nun yazısını 2 bölümde yayınladık. 2. bölümü okumadan önce eğer okumadıysanız “Amerika’da Çok Para Kazandım Çok Gezdim” başlıklı 1. bölümü okuyun önce 🙂

Work’un Meyvesi Travel

Gelelim çılgın travel’a. Travel artık çalışmanızın meyvesi gibi bir şey, travel yapmadan dönenler de oldu ama bence çok şey kaçırdılar; “hayatımda bir daha ne zaman geleceğim Amerika’ya” diyerek haldır haldır her yere gidiyorsunuz. İnsan kendinden bu performansı beklemese de göz açıp kapayıncaya kadar 10 gün 15 gün ayırdığınız travel’ınız bitiyor.

Cansu'nun Work and Travel İzlenimleri

Cansu’nun Work and Travel İzlenimleri

Ben yurdumda bir sürü Türk arkadaş edindim, onlar sayesinde daha da güçlü ve istekliydim. Hiç Türklerle arkadaşlık etmeyedebilirsiniz bu sizin seçiminiz ama ben Türklerle olmayı tercih ettim ve seyahate de Türk arkadaşlarımla çıktım. En uygun fiyatlı turlara bakarken doğu turu olarak New York’tan başlayıp Washington, Phidelphia, Boston, Niagara şeklinde 7 günlük bir tur aldık 380 dolardı ve deluxetü turumuz. Double tree hilton gibi otellerde kaldık açıkcası ve gayet iyiydiler. İlk olarak Chicago’da Downtown’a çok yakın olan hostelimizde 2 gün geçirdik ve New York’a uçtuk. Bizi alan tur şirket otobüsüyle tura başladık. Chicago’da New York’ta inanılmaz yerler gerçekten. Times Square’e ilk gittiğimde inanılmaz bir heyecan duydum, filmlerin çekildiği yerdeydim. Dünyanın kalbiydi orası. Devamında da otobüsle yol üstündeki her yere gittik neredeyse adını hayatımda duymadığım müzelere girdim, turdan insanlarla arkadaş oldum. Boston’a bayıldım, tax free idi ve inanılmaz çok alışveriş yaptım. 1000 dolar kadar sadece alışveriş yaptım, orada markalar çok ucuz, MK çanta 150 dolar 450 tl gibi bir şey burada ise 1300 lira. Hal böyle olunca insan kendini tutamıyor aa tabi iphone’nunu da alıyor 🙂

Niagara’ya gittiğimde gerçekten aileme ve hayattaki tüm güzel şeylere teşekkür ediyordum, şelalenin altından botla geçmek inanılmaz bir şeydi. Bunu sevdiğim herkes görmeli diye içimde çığlıklar atarak fotoğraflar çektim. 7 günlük yolun sonunda hostel ayarlamadığım için de NY havaalanında terminal filmini çektik adeta, benim gibi airportta kalan arkadaşlarım da olduğundan çok rahat 3 gün havaalanında yaşadım, herkes geldi gitti, ben oranın demirbaşı gibi oturdum sonrasında ülkeme döndüm.

Work and Travel’ın Kazandırdıkları

Work and Travel programı insana öyle şeyler katıyor ki denemeden bilemezsiniz, hiç ingilizcesi olmayan da geldi olan da geliştirdi, ama olay sadece dil değil hayat. Orada hayatı öğreniyorsunuz, para kazanmanın ne kadar değerli olduğunu, farklı kültürleri, sınırlarınızı zorlamayı, dünya insanı hissetmeyi ögreniyorsunuz. Birçok arkadaşım Amerikada kaldı dönmek istemedi, belki bir Avrupa kentine gitseniz bunu hissetmezsiniz ama Amerika sizi tamamen birey yapar ve özgür hissettirir.

Umarım siz de bu tecrübeyi tadarsınız 🙂