Amerika’da Bir Seyahat Macerası

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

1. bölümde “Mezun Olmadan Önce Mutlaka WAT Yapın” başlıklı yazıda programa katılma sürecini, konaklamayı ve işimi anlatmıştım. 2.bölümde ise seyahat kısmını anlatacağım ve bazı tavsilerde bulunacağım.

Travel kısmına gelecek olursak, hayatım boyunca asla unutmayacağım bir travel yaşadım 15 gün boyunca. 2 kişi travel’a çıktık. Chicago’dan başladık New York, Los Angeles, Las Vegas ve San Francisco. California kısmı için uygun fiyata almış olduğumuz 6 gece 7 günlük bir turumuz vardı. Kalacak yer ve ulaşımda sorun yaşamadık ama gel gelelim Chicago ve New York’ta arkadaşlara bel bağladık. Son dakika elimizde patlayınca uygun fiyata hostel ve otel de bulamadık.

Maceraya Chicago’da başladık, şehir inanılmaz güzeldi şansımıza ara ara yağmur yağdı hatta, travel’ın ilk günü almışız yeni ayakkabıları yağmur bastırmaz mı. Çıkardık ayakkabıları 1 saat boyunca çıplak ayak gezdik, otobüse bindik ve en son metro da güvenlik giymek zorundasınız (yürüyen merdivenden dolayı) diyince mecburen giyindik. Tüm gün şehri gezip daha sonra havalanına yakın bir yerde otel bulduk ve orada konakladık. New York’a geçtik daha sonra havaalanında arkadaşımla yolları ayırmak zorunda kaldım ve terminaldeyken otel arayışına başladım. Başta New Jersey’de otel rezervasyonu yaptım ama uzak diye gitmeye üşenince bir arkadaşımın bana önerdiği Couchsurfing uygulamasını kullanmaya karar verdim.

Couchsurfing’e Dikkat Edin

4-5 kullanıcıya durumumu anlatacak nitelikle mesaj attım ve siyahi bir arkadaş adresini göndererek evini açtı bana. Aldım bavulumu yola koyuldum. Ev tek odalı garip bir yerdi korkmadım değil. Bavulu bırakıp gün boyu gezer en son bavulumu alır havalanına giderim dedim ama olmadı. Uygulama amacının dışına çıkmış. Siyahi arkadaş ya bavulunu alırsın ya da benle kalmak zorundasın diyince kaş makasını savunma amaçlı şortumun cebine koyup gittim bavulumu almaya. Çok korkmuş olsam da bir sorun yaşamadan bavulumu alıp tekrar yola koyuldum, o geceyi terminalde kaldım. Uygulamayı ben kullandım siz kullanmayın.

Batı’da Travel

Batı kısmına gelirsek en unutulmazı LasVegas’tı. Anlatılanları abartı buluyordum ama ordaki hayatı herkes görüp 1-2 gün bile olsa yaşamalı. Omnia denilen mekanda Martin Garrix’in dj lik yaptığı geceye katıldık. Tek kelimeyle unutulmazdı. Aklım ve kalbim hala Las Vegas’ta.

LA veya San Francisco olsun tehlikeli ve güzeldi. Evsiz insanlardan zaman zaman korktuk diyebilirim. Genel özet geçmek gerekirse ‘ölmeden Amerika’yı herkes yaşamalı hele öğrenciyseniz ve fırsatınız varsa bir saniye durmayın.’

Anlatamayacağım kadar güzel günler geçirdim, çok güzel arkadaşlıklar edindim, dil bilgimi geliştirdim, bilmediğim şeyleri öğrenip, belki bir daha göremeyeceğim yerleri gezdim. İnanılmaz keyif aldım.

Los Angels’ta para bittiği için 2 gece 20 kişilik hostelde kalmak zorunda kaldığım günleri bile şimdi arıyorum. Hatta neden daha önce yapmadım diye pişmanlık bile duydum ama 2016 yazında tekrar work and travel yapmaya karar verdim.

Benden size tavsiye travel’a çıkmadan kalacağınız yeri yüzde yüz garanti altına alın 🙂